блог металошукачі, пошук
металлоискатели оптовый склад

Коли пломба крутіше монети. Історія знахідки (цікаве)

Чому інший раз Знахідка пломби радує більше ніж посередньої монети? Нещодавно знайшов пломбу-Варваропілля 20 березня 1892 року донецьких Кам’яно вугільних залізниць. Як Вам знахідка?

Коли пломба крутіше монети. Історія знахідки

22 квітня 1875 уряд оголосив тендер на будівництво Донецької кам’яновугільної залізниці. Сава Мамонтов представив цікавий проект, але заламав найвищу ціну за спорудження дороги: по 47 руб. 81 коп. за версту. Незважаючи на це, саме він отримав концесію на будівництво — спрацював авторитет покійного батька. Сава Іванович організував акціонерне товариство “Донецька дорога”.

У грудні 1878 року почався рух на ділянках Микитівка-Дебальцеве-Довжанська, Дебальцеве-Попасна-Краматорськ і Дебальцеве-Луганськ. Будували швидко і красиво: наприклад, вокзал в Дебальцеве виявився перлиною архітектури, багато хто вважав його одним з кращих в імперії.

Коли пломба крутіше монети. Історія знахідки

Сава мамонтів відродив і станцію Краматорська, яка раніше була роз’їздом, що забезпечує розминку пасажирського складу з вантажним-тепер вона перетворилася на повноцінну вантажопасажирську станцію. Управління залізниці знаходилося в Луганську, поруч зі станцією відкрилося перше в Донбасі залізничне училище.

Всього на станціях Донецької кам’яновугільної залізниці було побудовано п’ятнадцять паровозних депо, з них три — основні (Дебальцеве, Ровеньки, Попасна), два — оборотні (Луганськ і Краматорськ), десять — резервні (Кринична, Ступки, Лисичанськ, Микитівка, Хацепетовка, Варварополье та інші). На дорозі працювало 92 паровози (переважно німецькі) і 2223 вагони. Це була сама розгалужена залізнична мережа в світі, яка не має собі рівних!

Ні в Луганську, ні в Донецьку, ні в Краматорську – так і не поставили пам’ятник творцеві Донецької залізниці, хоча вона зіграла величезну роль у розвитку гірничо-металургійного комплексу Донбасу.

Оновлена інформація. Додано

Коментарі фахівця

Коли пломба крутіше монети. Історія знахідки

Володимир Коцаренко: Дорогий Олексій Самков! Мені і легко, і складно одночасно судити про Вашу знахідку. Поясню, чому. Мені невідомо, як часто трапляються знахідки пломб цієї дороги. Чи є така статистика, сумніваюся. Більш того, щось мені підказує: музеї в нашому регіоні взагалі не приділяли увагу подібним експонатам, і вони просто відсутні в з фондах. І не тому, що співробітники ігнорували цей вид артефактів – свідків місцевої історії. Ні!

Такі пломби були загублені, втрачені, викинуті і не дійшли до наших днів, відлежуючись в чиїхось сараях, коморах або на горищах. Такі пломби стали масово з’являтися завдяки сталкерам: Ви і Ваші колеги повернули для істориків і краєзнавців, любителів історії ці докази активної роботи ДонКаменноугольной жд в нашому регіоні! Ви за допомогою МД повернули з забуття цілий пласт невідомої раніше інформації! Вагонна пломба стала об’єктом моєї пильної уваги після знахідки Максим Величко це була пломба ст. Довжанська ЮВЖД. В чудовому стані. Проаналізувавши пропозиції на відомих аукціонах, я зрозумів, що подібні знахідки стали частим явищем – їх багато і ціни на них дивно низькі. Але! Це були пломби не зі Сходу України. Наприклад, мені не вдалося виявити там пломб ст. Слов’янськ, Краматорська, Дружківка, Бахмут… Два тижні тому один з краматорських колекціонерів повідомив: знаю того, у кого є пломба ст. Краматорська. Не знаю, не бачив, можливо. На минулому тижні скупник предметів старовини на ринку приніс мені на показ цілий пакет пломб (близько 50-60 шт.): складських, вагонних та ін. Серед них я виявив лише десяток читаних, які можна було ідентифікувати для історії. Одна була ст. Ясинуватої Южн. ж. д. Вік більшості – поч. XX ст. Кілька – 90-х рр .. Для мене це була перша за 32 роки зустріч в таким виглядом предметів з минулого. Таким чином, навіть цей невеликий досвід дозволяє мені стверджувати, що знайдена Вами пломба, Олексій, представляє безперечний інтерес для дослідників історії Донецької Кам’яновугільної жел. дор. Дата і збереження знахідки дають можливість ідентифікувати пломбу. Це безсумнівна рідкість. Тепер питання лише в одному – наскільки відповідально Ви розпорядитеся артефактом.

Дякую вам за можливість ознайомитися з цим прекрасним відгомоном нашого минулого. Свого часу мені пощастило стати першовідкривачем історії перетворення полустанції Краматорська на повноцінну вантажно-пасажирську вузлову ст. Краматорівка / Краматорська. Ініціатором такого щасливого перетворення став відомий російський промисловець і меценат С. І. Мамонтов. Завдяки дорозі, яку він побудував, почався інтенсивний розвиток станції і селища, що виник поруч. Сава Мамонтов – по праву один з основоположників нашого міста. Дякую Вам. Своєю знахідкою Ви повернули мене в мою краєзнавчу молодість. Почуття і емоції непередавані. Відповідав Вам з Саду Бернацького, перебуваючи в 200 метрах від місця, де ми з Вами шукали монети у крайки найстарішого краматорського стадіону під час мого з Вами першого виходу на коп.) Вдалих Вам пошуків, Олексій!

Пост за мотивами Фейсбук.

металлоискатель БУ купить по лучше цене
лучшие металлоискатели